חשבונאות שיווקית תמחור מוצר/שרות

להלן כמה קוים מנחים לגבי תמחור המוצר או השירות:

 

  • ראשית כמה עולה לנו ריצפת המחיר כלומר מחיר בסיסי של המוצר או השרות שאנו נותנים.

בחישוב זה יש לקחת את כל ההוצאות שהן בעצם מתחלקות לשניים:

  1.  הוצאות קבועות כמו למשל: שכ"ד, טלפון מיסים עירוניים  חשמל וכו'.
  2.  הוצאות משתנות כמו למשל : הוצאות הקשורות במישרין למוצר כמו למשל: חומר גלם, עלויות עבודת הייצור, עלויות קבלני משנה וכו'.
  3. חישוב העלות-סה"כ העלויות המשתנות מחולקות במספר היחידות המיוצרות בתוספת הוצאות הקבועות מחולקות במכירות ברוטו.
  • יש לציין שבעת קביעת המחיר יש לוודא מה מחיר השוק לאותו מוצא/שירות וכמובן את מחיר המתחרים בשוק והמוצרים החליפיים ואז להחליט אם שווה לתת את המחיר הגבוה.
  • האפשרות האחרת היא  להתחיל תקופה מסוימת עד לכניסת המוצר לשוק במחיר מתחת לשוק אפילו והכל כדי לחדור לשוק או לבחור במדיניות של מחיר יקר ממחיר השוק וזאת משיקולי של מיתוג ומיצוב גבוה דהיינו סטייל.
  • בחירת תדמית ומיצוב המוצר/השירות אמור להיבחר בתחילת בניית העסק וכתוצאה מכך לגזור מדיניות המחיר  למוצר/או לשירות בעסק.

יש להציף את הייחודיות ותכונות השירות המיוחדות של העסק ולבנות מותג.(למה ללקוחות משתלם לקחת מוצר/שירות זה.)

ככל שנצליח לבנות ערכים גבוהים יותר,איכויות גבוהות יותר כך הלקוחות יסכימו לשלם לנו יותר.

אז שיהיה בהצלחה…..

לכל שאלה חייגו: 050-4694041

שלכם,

בתיה.

 


הוספת תגובה

פתור את התרגיל: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.